lørdag 26. januar 2013

Roald Dahl: Heksene- Engelsk

Navn: Heksene (The Witches)
Forfatter: Roald Dahl
Antall sider: 197
Terningkast: 4

Boken handler om en gutt som bor sammen med foreldrene sine. Da foreldrene hans dør i en bilulykke, flytter han til bestemoren sin som bor i Norge. Hun vet alt om hekser. Hun forteller han om virkelige hekser. Hekser hater barn, og målet dems er å bli kvitt alle barn i hverden. Hun lærer ham om hvordan gjenkjenne en heks og hun forteller om sjefsheksa. Men etterhvert blir de nødt til å flytte til England hvor gutten egentlige bodde med foreldrene sine. De drar til sørkysten av England for å ha en fin sommerferie. Men det de ikke vet er at sjefsheksa har møtet sitt der med alle heksene i hele England...

Denne boken hadde jeg egentlig hørt før, så derfer bestemte jeg meg for og lese den på engelsk denne gangen. Boken var veldig bra i likhet med mange andre Roald Dahl bøker. Jeg likte den spesielt godt nå fordi, det var litt annerledes og lese den på et annet språk. Jeg har gitt den terningkast 4.

2 kommentarer:

  1. Jag tykkar det er helt fantastisk bokblogg du har skrevet.:):):):):)

    SvarSlett
  2. Så fin bloggen din er, Henrik! Jeg gleder meg til å lese flere av bokanmeldelsene dine etterhvert, og kanskje lager jeg en utstilling med boktipsene dine i biblioteket. Fikk forresten lyst til å lese "Heksene" om igjen etter å ha lest det du skrev her...

    Hilsen Siri :)

    SvarSlett